colectia fmmm.ro
COLECTIA FMMM.RO isi propune sa aduca in peisajul romanesc experienta si bagajul informational al specialistilor cu ani de munca in domeniul managementului si solutionarii conflictelor. Astfel, colectia grupeaza o serie de titluri in care „(...) accentul se pune pe aspectele psihologice esenţiale ale conflictului şi medierii, mai degrabă decât pe aspectele juridice. Toate acestea sunt de o importanţă mai mare în încercarea de a face părţile, şi într-adevăr mediatorul, să înţeleagă importanţa de a se mişca spre acea «platformă de alianţă care funcţionează», unde acordul «suficient de bun» devine fezabil” (The Rt.Hon. Lord Slynn of Hadley). "Mediatorul este mediator doar daca isi pastreaza rolul pentru care a fost creat: managementul conflictului." (Mugur Bogdan Mitroi).
Comenzi la http://www.librariaeminescu.ro/editura/2389/FMMM-RO sau la Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza .
„Co-medierea: utilizarea unei abordari psihologice duale în solutionarea conflictelor”
Editor UK Monica Hanaway
Aceasta carte este intemeiata pe experienta mai multor mediatori britanici experimentati, care aleg sa co-medieze în majoritatea, daca nu cumva in toate, cazurile de mediere. Pentru incepatorii in domeniul medierii, cartea descrie procesul medierii, apoi se concentreaza pe avantajele si dezavantajele modelului co-medierii. Evenimentul este precedat de desfasurarea unui curs avansat in cadrul caruia 12 mediatori romani din cadrul Uniunii Centrelor de Mediere din Romania se vor califica si vor primi certificarea internationala a pregatirii in co-mediere de la mediatorii britanici. „Unii mediatorii nu iau in considerare functiile psihologice atunci cand mediaza o disputa. Scopul acestora este să rezolve problema si sa gaseasca o solutie. Pentru mediatorii care adopta o abordare transformativa, aceasta intelegere psihologica se afla in centrul activitatii lor si le guverneaza abordarea. Mediatorii care au cunostinte psihologice pleaca de la convingerea ca fiecare inpid este unic, iar comunicarea intre indivizi este din nastere complexa, multi-dimensionala si imprevizibila.” „Intr-o perioada de schimbari drastice, cei care se dezvata sunt cei care vor mosteni viitorul. Cei invatati descopera ca sunt echipati pentru a trai intr-o lume care nu mai exista” - Eric Hoffer „Rezultatul acestor adaptari de sens si comportament discutate mai sus poate atenua tensiunea conflictului. În schimb, acelasi spatiu care a fost co-creat de mediatori la un nivel intrapsihic al partilor poate exista acum in relatia dintre parti. Acesta este un spatiu deschis, colaborativ si in care nu se emit judecati.” Monica Hanaway, editoarea britanica, este o experimentata mediatoare si lector în metode alternative de solutionare a disputelor, fiind, alaturi de Jamie Reed, co-director al The CH Group (care include Community Harmony si Corporate Harmony). Alaturi de „Medierea - o perspectiva psihologica asupra solutionarii conflictelor” a autorilor britanici Paul Randolph si Freddie Strasser (publicata in limba romana în 2012), noul volum de specialitate se incadreaza in suita de materiale editate sub denumirea „COLECTIA FMMM.RO” care isi propune sa aduca in profesia romaneasca experienta si bagajul informational al specialistilor cu ani de munca in domeniul managementului si solutionarii conflictelor (…). |
Editura: FMMM.RO ( 2013 )
ISBN: 973-0-14992-0 Oraş: Bucuresti Limba: Romana Traducător: Elena Necula Încadrare: Media si comunicare Număr de pagini: 180 Preţ: 50 Lei ( 11.64 EUR, 15.4 USD ) |
http://fmmm.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=21#sigFreeIdef6c30ba07
Parteneri:
![]() |
![]() |
![]() |
Ghidul mediatorului profesionist. Mediere si conflict
Mugur Bogdan Mitroi
Mediatorul este mediator doar daca isi pastreaza rolul pentru care a fost creat: managementul conflictului. Mediatorul este cel care controleaza procedura medierii, partile fiind cele care trebuie sa gestioneze obiectul conflictului. Astfel, mediatorul profesionist in adevaratul sens al cuvantului va aborda procedura prin prisma unei strategii care analizeaza dinamica conflictului, dar si dinamica sociala a grupului; evidentiaza componenta emotionala, istoricul, identitatea, valorile personale, dar si cele de grup, finalizandu-se cu evidentierea necesitatilor, mascate uneori de pozitii care denatureaza realitatea. Cartea, parte a Colectiei editate de Şcoala de Formare în Mediere F.M.M.M. Romania, ofera raspuns unei probleme curente a societatii: severa lipsa de comunicare, provocata in primul rand de abundenta de informatii care ne bombardeaza; daca nu suntem capabili sa identificam codul de decriptare si valoarea adaugata reala a unei informatii, factorul liber-arbitru, insarcinat cu procesul de selectie, va face aceasta selectie intr-un mod deficitar. Stabilind procedura medierii ca limbaj comun in solutionarea conflictelor, incercam in realitate sa identificam un cod de decriptare universal care nu mai ridica problema compatibilizarii. Medierea este un nou orizont de intersectie pe care lumea incepe sa il descopere, iar cartea ne ajuta sa devenim experti in selectarea informatiilor utile. Mugur Bogdan Mitroi, avocat, mediator si formator cu certificari din partea mai multor organizatii ADR din Europa si S.U.A., detine un vast portofoliu de medieri incepand din anul 2003, precum si de training in domeniul metodelor de solutionare bazate pe nevoi/interese si in managementul conflictelor, in design-ul solutiilor pentru diversitatea culturala, conflictele generationale, comunicare, bune practici si relatii la locul de munca. |
Editura: FMMM.RO( 2013 ) ISBN: 973-0-14306-5 Oraş: Bucuresti Limba: Romana Număr de pagini: 133 Preţ: 50 Lei Editie revizuita si adaugita |
http://fmmm.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=21#sigFreeId5faad4ea82
Medierea - O perspectiva psihologica asupra solutionarii conflictelor
Freddie Strasser, Paul Randolph
Medierea este o carte în care „(...) accentul se pune pe aspectele psihologice esenţiale ale conflictului şi medierii, mai degrabă decât pe aspectele juridice. Toate acestea sunt de o importanţă mai mare în încercarea de a face părţile, şi într-adevăr mediatorul, să înţeleagă importanţa de a se mişca spre acea «platformă de alianţă care funcţionează», unde acordul «suficient de bun» devine fezabil” (The Rt.Hon. Lord Slynn of Hadley). „Cartea este ceea ce am numi un „thriller” în beletristică. (...) Autorii ne poartă cu sufletul la gură prin labirintul filozofiei, psihologiei, sociologiei conflictului, pentru ca, în final, să ne dezvăluie câteva adevăruri simple, dar fundamentale. Şi anume, conflictul este o stare naturală a omului în trecerea sa prin lume (...)”. Anamaria Lucia Zaharia, judecător, GEMME Secţiunea Română. Modelul „psihoterapeutic” unic de mediere predat la cursul creat de autori a câştigat o adevãratã recunoaştere şi le-a oferit o perspectivã suplimentarã asupra psihologiei conflictului, permiţându-le sã fie eficienţi în toate cazurile de soluţionare a conflictului.
Cartea, traducere editată de Şcoala de Formare în Mediere FMMM.RO, este destinată profesioniştilor şi neprofesioniştilor, oamenilor de afaceri, psihoterapeuţilor, studenţilor, dar şi persoanelor „casnice” în aceeaşi măsură – de fapt tuturor acelora care sunt implicaţi sau preocupaţi în mod obişnuit de conflict şi rezolvarea lui. |
ISBN: 973-0-12892-5
Limba: Romana
Traducător: Elena Necula
Număr de pagini: 176
Preţ: 35 Lei
Comenzi la:
sau
|
http://fmmm.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=21#sigFreeId62f48d4151
MEDIERE SI CONFLICT Analiza Conflictului - Sume de Dispute
Mugur Bogdan Mitroi
Aparitie editoriala care defineste conflictul, analiza si dinamica acestuia in mediere, precum si metodele de gestionare in cadrul procedurii de mediere.
Editura Rotech Pro, Bucuresti, 2010
http://fmmm.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=21#sigFreeId88b4ba38af
Ghidul Mediatorului Profesionist
Mugur Bogdan Mitroi
Dorinte si nevoi, intotdeauna ierarhizate in functie de interesul nostru social, si anume de dorinta sau nevoia de a comunica.
Mediatorul, interactionand, genereaza si gestioneaza necesitatea identificarii nevoilor la actorii disputelor umane.
Ascultam ca sa invatam pe altii sa asculte si vorbim ca sa invatam pe altii sa vorbeasca. Comunicam in tot.
Editura Consensus, Bucuresti, 2010
http://fmmm.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=21#sigFreeId7d9b188230