Comenzi la office@fmmm.ro
COLECȚIA FMMM.RO își propune să aducă în peisajul românesc experiența și bagajul informațional al specialiștilor cu ani de muncă în domeniul managementului și soluționării conflictelor. Astfel, colecția grupează o serie de titluri în care „(…) accentul se pune pe aspectele psihologice esențiale ale conflictului şi medierii, mai degrabă decât pe aspectele juridice. Toate acestea sunt de o importanță mai mare în încercarea de a face părțile, şi într-adevăr mediatorul, să înțeleagă importanța de a se mișca spre acea «platformă de alianță care funcționează», unde acordul «suficient de bun» devine fezabil” (The Rt.Hon. Lord Slynn of Hadley). „Mediatorul este mediator doar dacă își păstrează rolul pentru care a fost creat: managementul conflictului.” (Mugur Bogdan Mitroi).
Comenzi la https://www.librariaeminescu.ro/editura/2389/FMMM-RO sau la office@fmmm.ro.
„Co-medierea: utilizarea unei abordări psihologice duale în soluționarea conflictelor”
Editor UK Monica Hanaway
Această carte este întemeiată pe experiența mai multor mediatori britanici experimentați, care aleg să co-medieze în majoritatea, dacă nu cumva în toate, cazurile de mediere. Pentru începătorii în domeniul medierii, cartea descrie procesul medierii, apoi se concentrează pe avantajele și dezavantajele modelului co-medierii.
Evenimentul este precedat de desfășurarea unui curs avansat în cadrul căruia 12 mediatori români din cadrul Uniunii Centrelor de Mediere din Romania se vor califica și vor primi certificarea internațională a pregătirii în co-mediere de la mediatorii britanici.
„Unii mediatorii nu iau în considerare funcțiile psihologice atunci când mediază o dispută. Scopul acestora este să rezolve problema și să găsească o soluție. Pentru mediatorii care adoptă o abordare transformativă, această înțelegere psihologică se află în centrul activității lor și le guvernează abordarea. Mediatorii care au cunoștințe psihologice pleacă de la convingerea că fiecare individ este unic, iar comunicarea intre indivizi este din naștere complexă, multi-dimensională și imprevizibilă.”
„Într-o perioadă de schimbări drastice, cei care se dezvata sunt cei care vor mosteni viitorul. Cei invatati descopera ca sunt echipati pentru a trai intr-o lume care nu mai exista” – Eric Hoffer
„Rezultatul acestor adaptari de sens si comportament discutate mai sus poate atenua tensiunea conflictului. În schimb, acelasi spatiu care a fost co-creat de mediatori la un nivel intrapsihic al partilor poate exista acum in relatia dintre parti. Acesta este un spatiu deschis, colaborativ si in care nu se emit judecati.”
Monica Hanaway, editoarea britanica, este o experimentata mediatoare si lector în metode alternative de solutionare a disputelor, fiind, alaturi de Jamie Reed, co-director al The CH Group (care include Community Harmony si Corporate Harmony).
Alaturi de „Medierea – o perspectiva psihologica asupra solutionarii conflictelor” a autorilor britanici Paul Randolph si Freddie Strasser (publicata in limba romana în 2012), noul volum de specialitate se incadreaza in suita de materiale editate sub denumirea „COLECTIA FMMM.RO” care isi propune sa aduca in profesia romaneasca experienta si bagajul informational al specialistilor cu ani de munca in domeniul managementului si solutionarii conflictelor (…).
Editura: FMMM.RO (2013)
ISBN: 973-0-14992-0
Oraș: București
Limba: Romana
Traducător: Elena Necula
Încadrare: Media si comunicare
Număr de pagini: 180
Preț: 50 Lei ( 11.64 EUR, 15.4 USD )
Parteneri
![]() |
![]() |
![]() |
Ghidul mediatorului profesionist. Mediere si conflict
Mugur Bogdan Mitroi
Mediatorul este mediator doar daca isi pastreaza rolul pentru care a fost creat: managementul conflictului. Mediatorul este cel care controleaza procedura medierii, partile fiind cele care trebuie sa gestioneze obiectul conflictului. Astfel, mediatorul profesionist in adevaratul sens al cuvantului va aborda procedura prin prisma unei strategii care analizeaza dinamica conflictului, dar si dinamica sociala a grupului; evidentiaza componenta emotionala, istoricul, identitatea, valorile personale, dar si cele de grup, finalizandu-se cu evidentierea necesitatilor, mascate uneori de pozitii care denatureaza realitatea.
Cartea, parte a Colectiei editate de Şcoala de Formare în Mediere F.M.M.M. Romania, ofera raspuns unei probleme curente a societatii: severa lipsa de comunicare, provocata in primul rand de abundenta de informatii care ne bombardeaza; daca nu suntem capabili sa identificam codul de decriptare si valoarea adaugata reala a unei informatii, factorul liber-arbitru, insarcinat cu procesul de selectie, va face aceasta selectie intr-un mod deficitar. Stabilind procedura medierii ca limbaj comun in solutionarea conflictelor, incercam in realitate sa identificam un cod de decriptare universal care nu mai ridica problema compatibilizarii.
Medierea este un nou orizont de intersectie pe care lumea incepe sa il descopere, iar cartea ne ajuta sa devenim experti in selectarea informatiilor utile.
Mugur Bogdan Mitroi, avocat, mediator si formator cu certificari din partea mai multor organizatii ADR din Europa si S.U.A., detine un vast portofoliu de medieri incepand din anul 2003, precum si de training in domeniul metodelor de solutionare bazate pe nevoi/interese si in managementul conflictelor, in design-ul solutiilor pentru diversitatea culturala, conflictele generationale, comunicare, bune practici si relatii la locul de munca.
Medierea – O perspectiva psihologica asupra solutionarii conflictelor Freddie Strasser, Paul Randolph
Editura: FMMM.RO
(2012)
ISBN: 973-0-12892-5
Limba: Romana
Traducător: Elena Necula
Număr de pagini: 176
Preţ: 35 Lei
Comenzi la: office@fmmm.ro
sau
MEDIERE SI CONFLICT Analiza Conflictului – Sume de Dispute
Mugur Bogdan Mitroi
Editura Rotech Pro, Bucuresti, 2010
Ghidul Mediatorului Profesionist
Mugur Bogdan Mitroi
Dorinte si nevoi, intotdeauna ierarhizate in functie de interesul nostru social, si anume de dorinta sau nevoia de a comunica.
Mediatorul, interactionand, genereaza si gestioneaza necesitatea identificarii nevoilor la actorii disputelor umane.
Ascultam ca sa invatam pe altii sa asculte si vorbim ca sa invatam pe altii sa vorbeasca. Comunicam in tot.
Editura Consensus, Bucuresti, 2010